purestock 1574r-02725a.medium_9y622

Az iskola sajátos világ, részben kényszerű közösség, amelyet kölcsönös függőségi viszonyok jellemeznek. Politikai kényszereknek, „ajánlatoknak” itt nincs helyük, sem nyílt, sem bújtatott formában – az Alaptörvény mégis becsempészi őket. - a hvg.hu cikkét ajánljuk.

343298 1

Hétvégi programajánló Pákh Évától: mozifilmek, koncert, kiállítás és pályázat. Mozi kínálatunkban egy szektából szabadult nő küzdelmei a társadalmi beilleszkedéssel, valamint egy tolószékbe került arisztokrata sorsa fonódik egybe segítőjével. Koncert a balkáni hangulat jegyében, kalandozás a történelem korszakaiban és szórakoztató fotópályázat.

329369 1

A világ legrangosabb szakmai szemléin sikerrel szereplő magyar és lengyel fotográfusok, Berekai Judit és Tomasz Gudzowaty munkáit felvonultató első közös kiállítás november 22-én, kedden nyílik a Lengyel Intézet Nagymező utcai kiállítótermében. Míg Berekai fotósorozata a romániai cigányság életéről fest árnyalt képet, addig Gudzowaty a Sao Paolo nyomornegyedében működő Boksz Akadémia életét, a helyi fiatalok mentális fejlődését, a periférián élők támogatását célzó sportlétesítményt, és annak karizmatikus szellemi vezetőjét mutatja be.

big-determinants active age1

Az Európai Parlament 2012-t az aktív idősödés és a generációk közötti szolidaritás európai évének nyilvánította.

 

Hazánkban az aktív idős takarít, gyereket gondoz, mosogat, kukázik, utcát seper, mcdonalds-kisegítő, stb. Az aktív idős nő kisnyugdíjas, létminimum alatti takarékos magányos várakozó, akinek mnden tartalékát elvitte az állam, a gyerekei vagy szerettei kapták vagy vették el tőle. A legális életformák: idősotthon, betegségek, rák, stb, gyorsított ledarálódás.

 

kalvaria

Az ELTE TÓK Kortárs gyermekirodalom kutatóműhelye konferenciát hirdet és szervez A kortárs gyermekirodalom és közvetítése témakörben azzal a céllal, hogy szakmai fórumot teremtsen azon intézményen belüli és kívüli törekvések számára, amelyek a kortárs gyermekirodalom közvetítését célozzák egyrészt a gyerek olvasókhoz, másrészt az ő olvasás- és befogadáskultúrájukat meghatározó közeg(ek) felé.