scan 1Az emlékezetes kormányváltás kezdetén kiadott könyv alcíme: „Eltérő nézőpontok, megközelítések, változó gyakorlatok a hazai és nemzetközi családpolitikában”. A könyv öt fejezetből áll: az első egy történelmi kitekintés. A második a női munkavállalásról, a termékenységről és minőségi gyermek-gondozásról; a harmadik a családi szerepek és családmodellek szociológiájáról; negyedik a gyermeki fejlődés szükségleteiről; az ötödik pedig a családpolitika eszközrendszeréről és hazai gyakorlatáról szól. Érdekes, hogy mindezek elé tették a szerkesztők (Neményi Eszteren kívül Danis Ildikó és Herczog Mária) témájuk összefoglalását és szakpolitikai javaslataikat. Ez a könyv leglényegesebb része, így ezt érdemes (kritikailag) ismertetni.

garay gimnazium szekszard focuspoint 460x305"Lincshangulat alakult ki a közösségi oldalakon, miután az ország megismerhette egy család kálváriáját és egy bosszúálló iskolaigazgatót. Egy diák készített gúnyvideót a szekszárdi Garay János Gimnáziumban folyó munkáról, a hangulatról, az iskola légköréről, egyes tanárokról, az igazgató pedig megkeseríti a vélt tettes életét." Az üggyel kapcsolatban a 168 Óra cikkének szerzője, Ónody-Molnár Dóra egyesületünk elnökének, dr. Herczog Máriának is kíváncsi volt a véleményére.

szilagyi vilmosEgyesületünk új szolgáltatásaként Dr. Szilágyi Vilmos szakpszichológus - mintegy 50 évnyi szakmai tapasztalata, tudományos felkészültsége és 31 szakkönyve alapján - vállalta, hogy magánéleti problémák esetén írásos szaktanácsot ad és felvázolja a megoldás lehetőségeit az erre igényt tartók számára.

family circleEgyesületünk tavasszal Családi csoport konferencia képzést szervez. A Családi csoport konferencia a resztoratív technikák egyike, s mint ilyen, a kliens és a szolgáltató kapcsolatának a hagyományostól eltérő módja, amely nem csak másfajta szemléletet, kommunikációt, de új eszközök, eljárási módok alkalmazását is igényli.

bekesiskolakA Békés Iskolák program az amerikai pszichiáter, Stuart W. Twemlow, és a pszichológus, gyermekjogi szakértő Frank C. Sacco szerzőpáros negyvenéves kutató- és terepmunkáján alapuló módszer, az iskolai erőszak megelőzésére és kezelésére, amelyet ma már a világ számos iskolájában (Amerikában, Jamaicában, Ausztráliában és Magyarországon) sikerrel alkalmaznak.