Az összefogás hatására rengeteg gyerek élete válhatna könnyebbé Európában: ami nekünk egy nap, az számukra az év többi napját is meghatározza majd.



Több kutatás is rámutatott már, hogy a szegénység befolyásolja a gyerekek agyi tevékenységét, emiatt nehezebben boldogulnak az iskolában. Az eredmények alapján azonban az is kiderül, hogy a megfelelő beavatkozással és fejlesztéssel komoly eredmények érhetők el. A MacArthur Park-i iskola tanárai azért küzdenek, hogy a gyerekek ne csak az iskolában, hanem későbbi életükben is sikeresek lehessenek.


Életbe lépett az a nemzetközi szerződés, aminek értelmében az emberi jogaikban sértett gyerekek az ENSZ-hez fordulhatnak.



A konferencia címe arra figyelmeztet, hogy az áldozattá válás a közös a gyermekeltűnések kiváltó előzményeiben és a végső következményeiben. A megelőzés lehetőségeiről, a már meglévő válsághelyzetek kezeléséről mondták el tapasztalataikat az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalában, március 27-én tartott eszmecserén az ombudsman és munkatársai, valamint a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakemberei mellett a rendőrség, a gyermekvédelmi intézmények, a szaktárca és a civil szervezetek képviselői.



Egyre több okostelefonra, tabletre írt alkalmazást használhatnak a gyerekek, amik amellett, hogy szórakoztatóak, fejlesztő funkciót is ellátnak; a XXI. században a „játszva tanulás” új értelmet és formát nyer.

1. oldal / 26