Egy hagyományosan felépített órán a tanár motiváló bevezetője után megtörténik az új anyag feldolgozása, majd az óra összefoglalással zárul. Az anyag „le van adva”, kérdés, hogy mindebből mennyi jut el a célközönséghez. A Nyelv és Tudomány cikkében megmutatják, milyen alternatíva kínálkozik az órák megszervezésére.
A gondozásban vagy az állami gondozásba vétel kockázatának árnyékában felnövekvő gyermekek képezik az egyik legsérülékenyebb csoportot Európában. Bár pontos adatok nem léteznek a fenti célcsoportra vonatkozóan, az érintett gyerekek száma valószínűleg több mint 1,5 millióra tehető.
Kikerült a rászorultság mint feltétel abból az állami pályázatból, amelynek korábbi nyertesei hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásával foglalkoznak. Néhány ilyen intézményt az ellehetetlenülés, az ott oktatott gyerekeket a lemorzsolódás fenyegeti. Legalább ennyire lehangoló a közoktatási államtitkárság indoklása. - a Magyar Narancs írása.
"Üdvözöljük egy korlátok nélküli világban, ahol a lehetőségek is határtalanok." - szól a 2012-es londoni Paralimpiai játékok szlogenje. A köszöntésnél csak a Channel 4 francia TV csatorna videóját ajánljuk jobban.
Az Esélykikötőben olyan szervezetek, Bárkák kaptak helyet (az esélyegyenlőség, az emberi jogok tudatosítása, a környezetvédelem, az önkéntesség területéről), amelyek szeretnék megismertetni munkájukat, és játékos feladatokkal szórakoztatni a Bárka látogatókat. Minden szervezet egy- egy Próbát (játékos feladatot) talált ki, amely a profiljába illeszkedik. Minden vállalkozó kedvű Utazó- rendezvénylátogató- kap egy „útlevelet”, ebben kell összegyűjtenie, a Próbák teljesítését igazoló bélyeget. Az Utazónak minimum 7 próbát kell teljesítenie az Esélykikötőben ahhoz, hogy sorsoláson vehessen részt és ajándékot kaphasson a Bárkalakók jóvoltából.