Egyesületünk az őszi időszakban újabb Facilitátor képzést szervez. A facilitáció egy resztoratív – jóvátételi/helyreállító - szemléletmódon alapuló konfliktusmegoldó eljárás, amelynek központi eleme, hogy a létrejött konfliktusokat az abban érintettek oldják meg, méghozzá úgy, hogy a megoldás erőszakmentes, a felek érdekeit és igényeit kölcsönösen tiszteletben tartó, amely egyben a megbékélését és a jóvátételt is szolgálja. Kulcsfogalma a helyreállítás.
Hazai gyermekvédelem… európai normákkal… - Széljegyzetek konferencia-meghívó margójára
Írta: Szarka AttilaAlig több, mint húsz évvel ezelőtt…
… nagy várakozással övezve, egy napsütésben szikrázó, gyönyörű színekben pompázó kora tavaszi napon országos gyermekvédelmi konferenciát rendeztek Miskolc – Lillafüred patinás szállodájának konferencia termében. Sokan vettek részt a rendezvényen, szép számmal a gyakorlati és többen az elméleti szakemberek közül, egyébként finom volt a pogácsa. A gyermekvédelmi szakterületre jellemző sajátosságok miatt ezen a rendezvényen is felszólaltak a kritikusok és a megmondó emberek, azt a benyomást keltve, hogy ők azok, akik tudják, mit és miként kellene tenni valójában, de sajnos azt éppen most nem lehet. Sokan csak figyeltek, jegyzeteltek, a pogácsa pedig gyorsan elfogyott.
Megjelent a Global Initiative, a Save the Children Sweden és a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány új kiadványa, amely a gyerekek testi fenyítésének tilalmára vonatkozó kérdésekre ad válaszokat.
Okoseszközökre fejlesztett alkalmazással jelentkezik a megújult Da Vinci Kids. A gyermekeknek szóló applikációk terén újdonságnak számít a Da Vinci Kids App – a csatorna TV műsorait leképező online videotár közel 3000 ismeretterjesztő kisfilmet tesz elérhetővé a játékos tanulás és tartalmas szórakozás érdekében, térítésmentesen letölthető formában.
Az Európa Tanács hosszú ideje elkötelezte magát amellett, hogy a gyerekek biztonságát és védelmét elősegítse minden lehetséges területen és formában. Kiemelt figyelmet fordít az erőszakkal szembeni védelemre, kiemelve a különböző kiemelkedően védtelen, vagy speciális helyzetű csoportokba tartozó gyerekeket, így például a fogyatékossággal élő, etnikai, nemzeti kisebbségekhez tartozó, bevándorló, menekült, kíséret nélküli vagy családjukon kívül, intézményekben nevelkedő gyerekeket.